شرکت آریا دریا آماده مشاوره با شما : 09122080634 و 02188888180 |
حمل و نقل دریایی یکی از پرسودترین و بهصرفهترین حمل و نقل در جهان محسوب میشود. کالاهایی که با کشتی حمل میشوند قطعاً وزن و حجم زیادی دارند و همچنین شرایط حمل و نقل باید بهگونهای باشد که با توجه به طولانی شدن زمان حمل و نقل، خسارت و تلفات جانی در پی نداشته باشد. البته شرایط جغرافیایی کشور مقصد تعیینکننده نیز میتواند در شرایط و نحوه حمل و نقل کالا تأثیرگذار باشد.
صادرات و واردات ایران از طریق دریا، به دلیل همجواری با آبهای آزاد مانند دریای عمان و خلیج فارس و همچنین نزدیکی به بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای خزر، از اهمیت ویژهای برخوردار است. جالب است بدانید که حمل و نقل دریایی ایران با بیش از 180 فروند کشتی، جایگاه نوزدهم جهانی و رتبه چهارم در میان کشورهای آسیایی را کسب کرده است و توان حمل و نقل دریایی بین المللی با این تعداد ناوگان کشتی به 10 میلیون تن میرسد.
در حمل و نقل دریایی، مسیر و نوع کالا از موارد مهمی به شمار میروند که تعیین میکنند در حمل و نقل از چه نوع کشتی یا شناور استفاده شود. در ادامه به بیان نکات بیشتری در مورد اهمیت، کاربردها و مزایای حمل و نقل دریایی میپردازیم.
حمل و نقل دریایی چیست؟
حمل و نقل دریایی (حمل و نقل اقیانوسی) اصطلاحی است برای جابهجایی بارهای بزرگ توسط کشتیهای باربری، قایق و شناور از طریق دریا، اقیانوس، کانالها و رودخانهها استفاده میشود. از دهه 1960، حمل و نقل اقیانوسی عمدتاً از کانتینر استفاده میکند. کانتینری سازی حمل و نقل محمولههای بزرگ را آسانتر میکند، هزینههای ذخیرهسازی و مصرف سوخت را کاهش میدهد، با امکان ردیابی کالا، اطمینان را افزایش میدهد و نیاز به حمل و نقل زمینی را از بین میبرد.
*برای دیدن سایت شرکت آریا دریا کلیک نمایید.
https://arya-darya.com/fa/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/
تلفن تماس:
09122080634
02188888180
سایت:
https://arya-darya.com/fa/
شرکت آریا دریا آماده مشاوره با شما : 09122080634 و 02188888180 |
در روش حمل کانتینری میتوان گفت انواع کالا و مرسولات در ابعاد کوچک یا متوسط که قابلیت بسته بندی داشته باشند، در داخل کانتینرها جاسازی شده و سپس کانتینر بر روی کشتی بارگیری می شود.
در نتیجه در حمل کانتینری، آنچه که کشتی حمل میکند در درجه اول کانتینر و داخل کانتینرها مرسولات نهایی قرار دارند.
فهرست مطلب |
– حمل کانتینری |
– کشتی فله بر |
– بزرگترین کشتی کانتینربر جهان |
– کشتی های رو رو |
– هزینه حمل بار با کشتی |
کشتی فله بر همان گونه که از نام آن مشخص است، برای انواع مرسولات مایع مورد استفاده قرار می گیرند.
این مرسولات امکان بارگیری در قابل بشکه را دارا هستند اما اصولا انتقال بشکه های مرسوله مقرون به صرفه نیست.
در حال حاضر حمل کانتینری یکی از اقتصادیترین روش های حمل و نقل بار است که برای حمل و نقل داخلی و بین المللی مورد استفاده قرار میگیرد. حمل کانتینر در انواع روش های حمل زمینی، دریایی و هوایی مورد استفاده قرار میگیرد، اما با این حال محمولههای بین المللی به ویژه در بخش حمل دریایی عمدتا بر اساس حمل و نقل کانتینری جا به جا میشوند.
کشتی های رو رو و حمل کانتینر دریایی به معنای حمل بارها و کالاها با استفاده از کانتینرهای دریایی است. این روش حمل و نقل برای انتقال بارها به صورت ایمن، سریع و موثر استفاده میشود. کانتینرهای دریایی معمولاً از فلز ساخته شدهاند و در اندازههای مختلفی وجود دارند، از جمله ۲۰ فوت، ۴۰ فوت و ۴۵ فوت. حمل کانتینر دریایی برای صادرات و واردات کالاهای مختلف، از جمله محصولات کشاورزی، ماشین آلات، الکترونیک، لوازم خانگی و غیره استفاده میشود.
حمل کانتینری نقش بسزایی در صنعت حمل و نقل و توسعۀ اقتصادی دارد، بخش عمده حمل دریایی از طریق حمل کانتینر با کشتی انجام میپذیرد، لذا نمیتوان از مزایایی که حمل کانتینر دریایی در اقتصاد و تجارت جهانی دارد چشمپوشی نمود.
– سرویسهای حمل کانتینری FOB ، EXW
– سرویسهای حمل و نقل کانتینری فول بار و گروپاژ
– سرویسهای حمل دریایی کانتیتنر یخچالی، فلت رک
– سرویسهای کراس استاف و ری اکسپورت
– هزینه حمل بار با کشتی به بنادر سراسر دنیا به ویژه سرویسهای کانتینری امارات، چین و هند
*برای دیدن سایت شرکت آریا دریا کلیک نمایید.
https://arya-darya.com/fa/%d8%ad%d9%85%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%86%d8%b1%db%8c/
تلفن تماس:
09122080634
02188888180
سایت:
https://arya-darya.com/fa/
شرکت آریا دریا آماده مشاوره با شما : 09122080634 و 02188888180 |
حمل بار فله صنعت حمل و نقل برای کره زمین، مانند سیستم خونرسانی انسان عمل میکند. مسیرهای حمل و نقل مانند رگ به سراسر دنیا تنیده شدهاند و روزی نیست که یک وسیله باری از آن عبور نکند. با رشد جمعیت و افزایش مصرفگرایی مردم، این نیاز را ایجاد کرده است که کالاها با تعداد بالا و روزانه بین نقاط مختلف دنیا جا به جا شوند. به همین خاطر شرکتهای باری، با حمل و نقل بار فله به نقاط مختلف این نیاز را تامین میکنند. در این مطلب از سایت ستاره آبی دریا شما را با انواع حمل و نقل بار به صورت فله آشنا میکنیم.
فهرست مطلب |
– بار فله چیست |
– حمل بار فله دریایی |
– کالای فله |
– کشتی های فله بر ایران |
– بزرگترین کشتی حمل گاز |
– بزرگترین کشتی فله بر جهان |
در حمل و نقل بار فله مواد یا کالاها با توجه به نوعشان در مخازن خاصی قرار میگیرند و مخازن از راههای گوناگونی جا به جا میشوند. برخی از کالاها به خاطرحجم انتقال بالایی که دارند،بستهبندی نمیشوند. در ناوگان حمل و نقل امروزی، حدود 21 بارها به صورت فله جا به جا میشوند. در حمل بار فله دریایی از کشتیهای سنگینی استفاده میشود که توانایی حمل بار به وزن 400000 تن را دارند. کره جنوبی در مقایسه با سایر کشورها، بزرگترین سازنده باربریهای فله است.
*برای دیدن سایت شرکت آریا دریا کلیک نمایید.
https://arya-darya.com/fa/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d9%87/
تلفن تماس:
09122080634
02188888180
سایت:
https://arya-darya.com/fa/
برد سردرب سلکوم ،درب کابین سلکوم هایدرا پلاس “Hydra PLUS” یکی از درب های زیر مجموعه شرکت ویتور آلمان از برند شناخته شده SELECOM میباشد در سیستم این دربها تعدادی ترمینال روی برد درایو موتور سر درب وجود دارد که در زیر به نحوه سیم کشی و تشریح این ترمینالها پرداخته میشود.
برد سردرب سلکوم(ویتور)
در برد سردرب سلکوم توضیحات اتصالات :
X1 (پایین برد)- ورودی ها
X2 (سمت راست پایین برد)- خروجی ها
X3 (سمت چپ برد)- سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور
X4 (وسط برد)- موتور
X5 (سمت چپ برد)- منبع باتری
X8 (سمت چپ پایین برد)- رابط rs485 برای WPt (ابزار برنامه نویسی Wittur)
X10 (وسط برد)- انکدر موتور
X12 (پایین برد)- ترمینال ورودی آهنربای مرجع انتهای درب می باشد
X15 (پایین برد)- گیرنده فتوسل پرده ای (پرده نوری)
X16 (پایین برد)- فرستنده فتوسل پرده ای (پرده نوری)
X40 (وسط برد)- دکمه های تست درایو
X60 (سمت راست برد)- افزونه
*برای دیدن گروه صنعتی دیارا کلیک نمایید
*برای دیدن درب اتوماتیک آسانسور سلکوم کلیک نمایید
https://diaragroup.com/news/selcom-headboard
تلفن تماس:
09128508137
02146839105-6
سایت:
https://www.diaragroup.com/
این درب اتوماتیک آسانسور ها به طور معمول با استفاده از دست ها باز و بسته می شوند، اگرچه برخی از آنها به طور خودکار بسته خواهند شد. بیشتر آسانسورهای قدیمی و کوچک اروپایی از دهه 1950 تا 1970 از درب لولایی دستی استفاده می شدند ( مشابه درب های اتاق منزل)، در حالی که داخل آن دارای یک دروازه قیچی شکل دستی است یا تنها راه دسترسی به آسانسور فقط درب دستی است.
این درب های دستی آسانسور هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار دارد، به طور معمول برای آسانسورهای چرخدار کوچکتر یا آسانسورهای خانگی مورد استفاده است. برخی از آسانسورهای حمل بار قدیمی ممکن است دارای یک درب های دستی آسانسور افقی یا عمودی باشند. در برخی از کشورهای آسیایی ممکن است یک آسانسور باربری قدیمی با آکاردئون دستی یا دروازه قیچی مانند نیز پیدا شود. بعضی از آسانسورهای قدیمی ممکن است دارای درب اتوماتیک آسانسور های دستی آسانسور نیمه دستی، پیکربندی درب دستی در خارج و یک درب اتوماتیک در داخل باشند.
درب های اتوماتیک آسانسور نوع استاندارد درب های موجود در آسانسورهای مدرن میباشد که در سال 1887 معرفی شدند. تقریباً تمام درب های اتوماتیک آسانسور معمولاً توسط یک اپراتور درب نصب میشود و در ماشین آسانسور تغذیه می شوند. این نوع درب های اتوماتیک آسانسور نیز انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع سیستم آسانسور متفاوت میباشد. برای باز و بسته شدن درب های اتوماتیک آسانسور، موتورخاصی برای آن در نظر گرفته شده است که این وظیفه را به صورت ایمن و با رعایت اصول خاص خود انجام خواهد داد. مکانیزم هایی که در درب های کابین آسانسور در نظر گرفته شده است که به هنگام رسیدن به سر طبقه نه تنها درب کابین را باز می کند، بلکه قفلی که برای درب طبقه در نظر گرفته شده است را نیز درگیر خواهد کرد و باعث باز شدن آن نیز می شود.
درب اتوماتیک آسانسور همین طور این مکانیزم در هنگام بسته شدن درب کابین قفل را نیز به آرامی آزاد میکند و باعث بسته شدن آن به طور کامل خواهد شد تا کابین بتواند بدون داشتن برخورد به این قفل ها به حرکت خود در شفت آسانسور و فعالیت کامل خود ادامه دهد.
*برای دیدن درب اتوماتیک آسانسور کلیک نمایید
https://diaragroup.com/news/automatic-elevator-door
تلفن تماس:
09128508137
02146839105-6
سایت:
https://www.diaragroup.com/